Bruker mer tid på solbriller enn boliglånet

Kunder /

HVEM: Penger.no HVA: Reklamevideoer DETTE ØNSKET KUNDEN: Boliglånet er den største utgiften til de fleste av oss, men likevel er det ikke mange som bruker tid på å sammenlikne ulike lån – selv om det kan være flere tusen kroner ...

Les mer »

Hvordan markedsføre som en superhelt?

Kompetanse / Skrevet av Mailen Sorknes

De har snart fylt et århundre med innhold i forskjellige varianter og får markedsføring til å virke lekende lett. Slik kan du la deg inspirere av Marvel til å markedsføre som en superhelt.

Les mer »

RED blir dentsu X i Norge

Nyheter /

Vi i RED går sammen med Dentsu Aegis og blir dentsu X, som er Dentsu Aegis Networks nystartede, internasjonale mediebyrå.

Les mer »

Derfor ba vi folk trene opp lyttemusklene

Kunder /

HVEM: P4. HVA: Konsept og bannere. DETTE ØNSKET KUNDEN: I «Lyden av Norge» kan P4-lytterne vinne opptil 200 000 kroner hvis de gjetter hva slags hverdagslig lyd radioverten spiller noen sekunder av. Etter en pause skulle radiokanalen starte opp med ...

Les mer »

Slik fant vi lus før folk visste de var rammet

Kunder /

HVEM: Legemiddelprodusenten Meda. HVA: Dynamiske bannere. DETTE ØNSKET KUNDEN: Meda ønsket å øke salget av lusemiddelet Linicin med 20 prosent. Da kampanjen var over hadde de hatt en salgsøkning på 64 prosent. Det er ikke luseutbrudd samtidig i hele Norge, ...

Les mer »

Vi lagde en komplett hjelper, med kunden i fokus

Kompetanse /

HVEM: Komplett.no HVA: «Hvitevarevelgeren». DETTE ØNSKET KUNDEN: De færreste av oss blir klokere av å stikke hodet inn i en vaskemaskin i butikken. Vi har rett og slett ikke kunnskap nok. Mange har lyst til å kjøpe hvitevarer på nett, ...

Les mer »

Når internett og sosiale medier går galt

Kompetanse / Skrevet av Sigbjørn Eliassen

Hvis du ber internett eller sosiale medier om en tjeneste, er sjansen stor for at du kommer til å angre.

Les mer »

Når jeg blir stor skal jeg oppgradere bestemor

Kompetanse /

Snart vokser andre generasjon Digital Natives opp, de som fikk iPad istedenfor sølvskje i dåpsgave. Det meste tyder på at disse, som generasjonen over, vil omfavne sosiale medier fremfor å ringe på hos hverandre og klatre i trærne.

Les mer »