Löplabbet-magasinet

Löplabbet hadde en utdatert og lite brukervennlig katalog, som de ønsket å løfte digitalt.

Katalogen inneholdt alle produkter, noe inspirasjon og generell informasjon. Den ble mye lest, men det var en gammeldags PDF for butikk, og funket dårlig digitalt.

En løsning leserne ville fordype seg i

Löplabbet ønsket å videreutvikle posisjonen som premiumbutikk for løpere. Det skulle vi gjøre gjennom å ta et langt steg(!) i visuelt gode løsninger for eksisterende og nye målgrupper.

Vår oppgave var å utvikle en langt mer moderne og raffinert plattform for å forene inspirasjon, guider og produkter gjennom foto, tekst og film – i en løsning som leserne ønsker å fordype seg i.

Kul scroll-animasjon

Vi utfordret Löplabbet på løsning og innhold. Sammen kom vi frem til en god balanse mellom inspirasjon og produkter på innholdssiden, samt teknisk rigg og bruk av scroll-animasjon. Den tekniske løsningen som ble valgt var innholdsplattformen Shorthand, fordi den gir mulighet for skreddersøm.

Samtidig er det relativt enkelt for kunden å håndtere løsningen selv, med tanke på endring av innhold, oppdatering av tekster etc.

 

Trafikken økte med nesten 90 prosent

Resultatet ble en kongeløsning! Første runde med kampanjeaktivitet ga oss masse læring om spredning i sosiale medier samt utvalgte kanaler som er relevante med tanke på løping/trening.

I andre runde, etter innlæringen, økte vi reach og lesere med nesten 90 prosent!

Sjekk ut magasinet her

Involverte:

  • Prosjektleder: Matilda Larsson
  • UX og utvikling: Ruben Kvamme
  • Kreatør: Jarand Landmark
  • Rådgiver: Håvard Haga